hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اصفهان| ترافیک شهر اصفهان کاهش می‌یابد

اصفهان| ترافیک شهر اصفهان کاهش می‌یابد

شهردار اصفهان در آئین آغاز به کار پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیره مسطح نصف جهان با اشاره به اینکه رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان 78 کیلومتر طول دارد که حدود 50 کیلومتر آن در شهر اصفهان اجرایی می‌شود، اظهار کرد: این طرح در واقع یک آزادراه دورتادور شهرهای اطراف اصفهان است که احداث آن می‌تواند بار سنگین ترافیک در نقاط مختلف شهر اصفهان را کاهش دهد.

به گزارش رویداد امروز، قدرت اله نوروزی با بیان اینکه این طرح شهر را با روان‌سازی منطقی ترافیک مواجه می‌کند، گفت: کاهش مصرف سوخت، افزایش سرعت تردد و کاهش آلودگی هوا از جمله مزایای رینگ چهارم ترافیکی شهر است که از استانداری اصفهان می‌خواهم برای اینکه مأموریت تعریف‌شده ما در مورد این طرح محقق شود، کمک لازم برای تخصیص اعتبارات دولتی به این پروژه را داشته باشند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان با آغاز عملیات عمرانی تقاطع غیره مسطح در بزرگراه شهید اردستانی در آذرماه آغاز شد، گفت: با آغاز تقاطع غیره مسطح در بزرگراه شهید اردستانی اعلام کردیم که این طرح ظرف 10 ماه ساخته می‌شود و اکنون شواهد امر حاکی از سرعت خوب پروژه است به‌طوری‌که اکنون در این طرح شش درصد از برنامه‌ریزی اولیه جلوتر هستیم.

او با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه مهندسان طرح، زمان 20 ماهه را برای بهره‌برداری از مجموعه پل‌های تقاطع غیره مسطح نصف جهان اعلام کرده‌اند اما این پروژه طی 18 ماه و بدون هیچ تعطیلی در شهرداری اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: قاطعیت در اعلام این زمان نشان از همدلی و همراهی مجموعه مدیریت شهری و استان دارد.

نوروزی با بیان اینکه ما عجله‌ای برای کلنگ زنی یا افتتاح پروژه‌ها نداریم، تصریح کرد: ما در این طرح از ابتدا برنامه‌ریزی را در اولویت قرار دادیم و سعی کردیم آزادسازی را پیش از آغاز طرح انجام دهیم تا در آینده برای آزادسازی مجبور به پاسخگویی در دادگاه نباشیم.

یکی از مشکلات ما در عرصه‌های مختلف مصرف زیاد انرژی است

در ادامه این مراسم استاندار اصفهان نیز اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در عرصه‌های مختلف مصرف زیاد انرژی است که دلیل اصلی آن‌هم ارزان بودن انرژی در کشور ما به شمار می‌رود.

عباس رضایی او ادامه داد: در زمینه کاهش مصرف انرژی باید فرهنگ عمومی با آموزش ارتقا پیدا کند. برای من جای خرسندی است که با اجرای طرحی مانند مجموعه پل‌های تقاطع غیره مسطح نصف جهان، روزانه 30 هزار لیتر مصرف سوخت در اصفهان کاهش می‌یابد.

استاندار اصفهان افزود: از مجموعه مدیریت شهری اصفهان تقاضا دارم برای مرکز ثقل ترافیکی شهر اصفهان نیز تدبیری برای کاهش ترافیک داشته باشند.

یکی از مشکلات شهر اصفهان کمربندی شمال به جنوب شهر اصفهان است

رئیس شورای شهر اصفهان هم با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهر اصفهان کمربندی شمال به جنوب شهر اصفهان است که موانع زیادی بر سر راه اجرای آن وجود دارد، اظهار کرد: ارتفاعات مجاور شهر، نحوه گسترش شهر اصفهان و رودخانه زاینده‌رود سبب شده تاکنون دسترسی به اجرای کمربندی شمال به جنوب دشوار باشد.

فتح ا... معین با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان جلوگیری از گسترش بی‌رویه شهر اصفهان است، گفت: هرساله شهرداری هزینه‌های زیادی را برای مرمت تأسیسات شهری که در اثر عبور خودروهای سنگین دچار فرسودگی می‌شود، پرداخت می‌کند که موضوع نشان می‌دهد مسیرهایی که تاکنون در شهر اصفهان ساخته‌شده پاسخگو توسعه شهری نبوده است.

معین افزود: استان اصفهان جزو دو استان نخست کشور در حمل بار و مسافر است و با توجه به اینکه مسیرهای عبوری در اطراف شهر قرارگرفته بسیاری از شهرهای هم‌جوار اصفهان با بافت شهر موزاییک شده‌اند، نیاز به اجرای طرح‌های شهر – منطقه‌ای احساس می‌شود.

او با اشاره به اینکه مناطقی مانند خوراسگان، رهنان، دولت آباد و بهارستان یا به اصفهان ملحق شده یا تقاضای الحاق به شهر اصفهان را دارند، گفت: بر همین مبنا طرح رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان با نگاه شهر – منطقه‌ای اجرایی شد.

رئیس شورای شهر اصفهان بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از رینگ چهارم در محدوده سایر فرمانداری‌ها قرارگرفته، برای ادامه ساخت حلقه حفاظتی به اوژه در فاز دوم که نیاز به گذر از محور جاده تهران به سمت خمینی‌شهر داریم، باید نمایندگان مجلس حمایت‌های لازم را از این طرح داشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد